At TREENEA, we have made supplements the focus of all our energy, quality and know-how for nearly a century. We are fully committed to putting all our expertise and research resources to work for the well-being of men and women, in all their diversity, around the world.
"Minyak Kelapa Dara adalah Minyak Paling Menyihatkan di dunia"
Dr. Bruce Fife, Doktor Naturopati – USA

"Minyak Kelapa Dara mempunyai sifat-sifat anti-virus, anti-bakteria, anti-kulat dan anti-parasitsemulajadi yang membantu mengawal berbagai penyakit
" Dr. John J. Kabara, Professor Emeritus, Michigan State University and Consultant to Private Industries, Universities and Government Agencies, Galena, Illinois, USA.

"Minyak Kelapa Dara adalah makanan berfungsi yang memberi pelbagai khasiat kesihatan
" Dr. Mary Enig, Universiti Maryland USA

Saturday, 20 December 2014

MANFAAT AIR KELAPA




MANFAAT AIR KELAPA



Air kelapa muda juga boleh digunakan untuk perubatan kerana sifatnya yang semulajadi dan datang terus dari alam. Seelok-elok air kelapa adalah air kelapa muda yang diambil dari pokoknya.

Air kelapa muda yang telah diruqyah apabila dicampurkan dengan sedikit garam bukit sangat bagus untuk rawatan santau dan batuk berdarah. Lebih-lebih lagi kalau sudah diruqyah dengan ayat-ayat al Quran, selawat dan doa-doa kesembuhan yang warid dari Rasululullah saw.

Air kelapa yang dicampur dengan garam bukit juga sangat bagus untuk rawatan ketagihan dadah, rokok dan seumpama dengannya. Kaedah ruqyah yang sesuai untuk rawatan tersebut adalah membacakan 40 kali al Fatihah kepada campuran tersebut.

Air kelapa mempunyai banyak khasiat yang dibuktikan secara saintifik. 

Antaranya:

(1) Khasiat air kelapa membantu untuk menyejukkan tubuh seseorang dan menormalkan suhu didalam badan.

(2) Air kelapa mampu untuk menambahkan lagi kandungan air dalam badan dan mengelakkan daripada tubuh anda terhidrasi. Selain itu, khasiat air kelapa juga boleh dijadikan minuman tenaga.

(3) Air kelapa juga adalah merupakan ejen pengangkut khasiat seperti nutrien dan oksigen ke sel tubuh seseorang.

(4) Apabila seseorang bersenam, tubuh mereka akan mengeluarkan air dari dalam badan (peluh), air kelapa boleh dijadikan minuman berkhasiat untuk menambah semula kandungan air didalam badan anda.

(5) Khasiat yang ada didalam air kelapa membantu untuk meningkatkan kadar metabolisme seseorang.

(6) Air kelapa boleh dijadikan sebagai minuman diet. Ia kerana khasiatnya juga turut membantu untuk mengurangkan berat badan seseorang.

(7) Khasiat air kelapa turut membantu untuk menyahtoksik dan juga melawan kuman didalam tubuh anda.

(8) Air kelapa turut boleh digunakan sebagai rawatan sembelit. Ini kerana khasiatnya membantu untuk membersihkan laluan sistem pencernaan seseorang dan mengelakkan daripada tersumbat.

(9) Seorang peminum air kelapa juga akan meningkatkan sistem imunisasi didalam badan mereka. Khasiat ini berguna untuk melawan penyakit.

(10) Kajian saintifik juga menunjukkan khasiat air kelapa mampu untuk mengawal penyakit diabetis.

(11) Khasiat air kelapa terkenal untuk membantu tubuh melawan panyakit selesema, demam dan juga AIDS.

(12) Air kelapa membantu untuk menstabilkan PH tubuh seseorang dan juga berkhasiat untuk mengurangkan risiko kanser.

(13) Khasiat air kelapa turut digunakan untuk merawat penyakit buah pinggang dan juga batu karang.

(14) Khasiat air kelapa membantu untuk melancarkan lagi peredaran darah didalam tubuh seseorang.

Buah kelapa yang sudah gugur, tidaklah terjamin airnya masih elok atau tidak.

"Petikan dari buku terbaru KISWAH; RAHSIA AIR RUQYAH..."....
Kenapa VCO termasuk kategori "SUPERFOOD"?



Dr Bruce Fife telah bertahun-tahun membuat kajian tentang kelapa dan minyak kelapa. Memang betul, sebahagian besar kandungan minyak kelapa adalah lemak tepu, tetapi LEMAK TEPU DI DALAM MINYAK KELAPA BUKANLAH LEMAK BERBAHAYA YANG BANYAK DITAKUTI oleh SEMUA ORANG. Dr Bruce Fife telah mempunyai banyak BUKTI SAINTIFIK bahawa minyak kelapa adalah sihat dan menyihatkan.
" Minyak kelapa sangat unik kerana terdiri daripada ASID LEMAK RANTAI SEDERHANA (MCT)," kata Dr Bruce Fife.

MCT dan Asid Laurik seperti dalam minyak kelapa yang membuat berbeza dari semua lemak lain dan MCT mampu memberikan fungsi penyembuhan.
" Lemak tepu di dalam minyak kelapa TIDAK MENYEBABKAN PENYAKIT JANTUNG," katanya, mengutip sebuah kajian tahun 2010. " TIDAK ADA BUKTI menunjukkan LEMAK TEPU BERBAHAYA", menurut Dr Bruce Fife.


DAPATKAN KEBAIKAN AIR DAN MINYAK KELAPA DARI VCOA KAMI:



1. VCOA 60 softgel RM40
2. VCOA Mega 120 softgel RM75
3. VCO Liquid 180ml RM40
4. NUSKEEN khas untuk masalah kulit jerawat RM54
5. NUTREES untuk masalah kelemumur dan keguguran (botak) RM59

☏ (Fast Respon) Whatsapp: 017-4271383 PM : https://www.facebook.com/messages/510730815615338








Tuesday, 30 September 2014

BORANG AGEN BARU TREENEA

KENAPA KELUARGA ANDA MEMERLUKAN MINYAK KELAPA DARA?




PENYELESAIAN BERKESAN SEISI KELUARGA!

100% Selamat, Mudah & Terbukti Berkesan!

KEPAKARAN Treenea adalah membantu menyelesaikan masalah 6 golongan;

✔ Bayi
✔ Kanak2
✔ Ibu Hamil
✔ Dewasa
✔ Remaja
✔ Warga tua

Melalui Minyak Kelapa Dara (VCO) yang BERMANFAAT untuk kesihatan serta kehidupan manusia!

Minyak Kelapa Dara atau VCO Treenea ada dalam 2 bentuk ye:

1. Softgel
- Biasa 60 Kapsul @RM40
- MEGA 120 Kapsul @RM75

2. Cecair (180ml)
- Perisa Asli @RM40
- Perisa Nenas @RM45


CARA PENGAMBILAN (Softgel / Cecair)
* 2-5 kapsul / 2-4 sudu
* 2 kali sehari
* 30 min sebelum makan @ selepas makan.

Mudah kan??

So, kalau family korang belum ada lagi stok VCO ni kat rumah, elok la sediakan at least 1 botol untuk kegunaan seisi keluarga. 

Tapi ingat ya, VCO ni BUKAN UBAT, so macam suplemen yang lain, korang kena ambil secara konsisten barulah menampakkan hasilnya.

Cubalah 1 minggu dahulu, ramai sudah yang telah merasai perbezaan nya walaupun hanya baru seminggu mengambil VCO =)

Jangan sudah sakit, baru nak cari penawarnya.
Mencegah lebih baik dari mengubati.

Sayangsss semua;
Admin.

11 SEBAB ANDA MESTI AMBIL VCO TREENEA!


11 SEBAB ANDA MESTI AMBIL VCO TREENEA!
1) Formulasi oleh PAKAR (Saintis)
2) Tiada kesan sampingan
3) 100% Halal & Berkesan
4) Tinggi kandungan ANTIOKSIDAN
5) Tambahan VITAMIN E (Lebih Berkesan)
6) 100% pati kelapa dara ORGANIK
7) Sesuai utk BAYI & IBU HAMIL
8) Berbaloi & Menjimatkan
9) Melalui penghasilan minyak yg terbaik "Cold-Pressed"
10) Terdapat dlm bentuk SOFTGEL
11) Terdapat dalam perisa ASLI & NENAS ENAK


================================
Sudah berjuta penduduk dunia telah mendapat manfaat KELAPA!
Kini tiba masa anda mengubah gaya hidup yg dapat menyelamatkan NYAWA & MENJIMATKAN anda drp KOS PERUBATAN!

Bacalah tentang manfaat BUAH KELAPA! Anda pasti tidak mahu ketinggalan drp mendapat manfaatnya!

Mencegah adalah lebih baik drp mengubati!

Monday, 29 September 2014

100% MUJARAB MERAWAT MASALAH ALAHAN & RESDUNG!

TESTIMONI masalah ALAHAN DAN RESDUNG dengan Minyak Kelapa Dara Treenea.


▶ Tiada lagi LENDIR HIJAU BUSUK akibat JANGKITAN KUMAN! VCO Treenea dapat membantu! Masalah EKZEMA Si Kecil juga kini menjadi licin & gebu.





▶ RESDUNG PULIH SEAWAL 7 HARI! JERAGAT BERKURANG, SAKIT KEPALA BERKURANG!



▶ Masalah Resdung dapat dibantu dengan HANYA 1 BOTOL PENGGUNAAN VCO Treenea!

 

Supplemen semulajadi dapat mencegah kesan buruk pada BUAH PINGGANG!



▶ TELAN PANADOL semua tak jalan! Ubat klinik pula drug! Syukur ada VCO Treenea! 
Mujarab & Selamat!


▶ WOW! ALHAMDULILLAH BERKESAN! 5 HARI dah HILANG GATAL MUKA! 

Muka pun berseri, RESDUNG & MIGRAIN juga berkurang!



▶ Badan sentiasa SEGAR! Tidak lagi gatal bila makan SEAFOOD!


▶ Tiada lagi KULIT BERDARAH & PENGULAPASAN! Dtg haid pun tak sakit. Jerawat makin berkurang!




▶ BARU 7 HARI DAH BERKESAN! 
Makan sotong tanpa lagi risau biji2 air gatal tumbuh!
TUMIT PUN TIDAK LAGI SAKIT!



▶ Tiada lagi HIDUNG GATAL, MERAH & BERKERUPING! Kini dapat elakkan diri daripada 'drugs' yang mengancam kesihatan.

================================
INFO VCO TREENEA
2 bentuk Minyak Kelapa Dara Treenea:
================================
★ Softgel 
- 60 Kapsul @RM40
- 120 Kapsul @RM75

★ Cecair (180ml)
- Perisa Asli @RM40
- Perisa Nenas @RM45

CARA PENGAMBILAN (Softgel / Cecair)
2-5 kapsul / 2-4 sudu
2 kali sehari
30 min sebelum makan @ selepas makan.

================================
3 CARA MENDAPATKAN VCO TREENEA:
================================
SMS/wasap ke 017-4271383 utk order/info

Monday, 15 September 2014

Minyak Kelapa Dara membantu masalah KESUBURAN?


Komponen utama yang mampu memberikan kesuburan kepada lelaki & wanita adalah, Anti-oksidan serta Vitamin E.



Mengapa memilih VCO treenea?

Kerana adanya tambahan Vitamin A, D & E menjadikan VCO Treenea kaya anti-oksida berbanding VCO biasa.

* Anti-OksidanMemelihara daripada KEROSAKAN SEL akibat radikal bebas.
* Menjaga Ovum & Sperma (sel yang mudah dirosakkan oleh radikal bebas)
* Mengelakkan DNA daripada rosak (diketahui boleh menyebabkan keguguran & kecacatan)

Vitamin E- Terkenal sebagai VITAMIN KESUBURAN bagi lelaki.
- Meningkatkan TAHAP KESUBURAN.
- Meningkatkan & MELINDUNGI SEL TUBUH (seperti sperma & ovum)
- Meningkatkan KUALITI & KESIHATAN sperma.
- Dapat menghindari KEGUGURAN.
- Menjaga HORMON ENDOKRIN kesuburan wanita.
- Mencegah kerosakan kepada JANIN.

Dapatkan VCO anda sekarang!
Testimoni treenea menunjukkan ramai yang telah mendapat manfaat daripada VCO treenea!

SMS/wasap ke 017-4271383 utk order/info

Tuesday, 26 August 2014

Promosi - MERDEKA SALE!

MERDEKA SALE!! JOM DAPATKAN PRODUK TREENEA DGN HARGA MELETOPP...HANYA LIMA HARI SAHAJA TAU.














SMS/wasap ke 017-4271383 utk order/info